8 Temmuz 2015 Çarşamba

Çengelköyde Gidilebilecek Yerler / Mekanlar 2

Daha önceden de Çengelköyde Gidilebilecek Yerler / Mekanlar olarak post hazırlamıştım. Şimdi bir yenilerini daha ekleyerek size güzel bir post hazırladım. Umarım işinize yarar :)

1 ) Boon Cafe & Restaurant



Çengelköy'ün bana sorarsanız en trend yerlerinden biri olan Boon Cafe , gerek kapalı , gerek açık alanıyla hatta açık alanının tam da deniz'in üstünde olmasıyla , yazın güzel bir kahvaltıya , kış'ın sıcacık bir Türk kahvesine Boğaz manzarası eşliğinde sizi davet ediyor.


Boon Cafe'ye ilk gittiğimiz gün küçük bir yer bulma konusunda aksaklık yaşamıştık.(TIK TIK ) Daha doğrusu biz deniz'in tam üstünde ki iskelenin oraya oturmak istemiştik , sıra olduğunu bilmiyorduk biz tam giderken " ama biz sırada bekliyorduk " diye birileri geldi yanımıza Sevdiceğim de bende biraz bozulduk sonrasında kendi yerimize geri geçtik. Eh ama biz öyle sormadan gitmedik ki garsona geçebilir miyiz demiştik oda geçin demişti. Bizde buna bozulduk..Biraz da yüksek sesli konuştuk sonrasında bir baktık ki cheescake getirdiler :) Müşteri memnuniyeti bayağı iyi anlayacağınız..Getirdikleri cheescake çok lezzetliydi ayrıca benden size tavsiye Suflesini de deneyebilirsiniz..

Boon Cafe'nin benim için çok daha ayrı bir yeri daha var oda Evlenme Teklifini'de burada almış olmam.
Ayrıca bir çok dizi de de karşıma çıktı Aramızda kalsın , Kocamın ailesi gibi..

Fiyatlar : Boğaz manzarası olduğundan bir Çay'a 3.5 TL verebiliyorsunuz. Suflesi 15 TL fakat çok lezzetli tavsiye ederim.

Geçen Kartlar : Yemek kartları haricinde kredi kartı banka kartı v.s. geçerlidir.

2 ) Sütiş / Abdullah Ağa Yalısı

                             

Abdullah Ağa Yalısı Sütiş Çengelköy'ün merkezinde , Tarihi Çınaraltı Ali Çay Bahçesinin bitişiğinde denize nazır , boğaz manzarasıyla insanı büyülüyor diyebilirim.

Eskiden burası üç isimle anılıyormuş ; Bostancı Abdullah Ağa Yalısı , Raif Paşa Yalısı ve Yordan Yalısı.Zamanla çeşitli tamiratlar yapılarak dünden bugüne bir çok değişikliğe uğramış.

                            

1981 yılında Kültür ve Turizm bakanlığı tarafından kamulaştırılmış ve Taç vakfı tarafından restore edilerek , içi beton dışı ahşap kaplama olarak yeniden inşaa edilmiştir ve bugün ki görünümünü almıştır.


Mekan 3 katlıdır . Doğumgünü , nişan v.s. gibi organizasyonlara da ev sahipliği yapmaktadır.Girişte sizi " Hoşgeldiniz " diye karşılıyorlar. Garsonlar hızlı , ilgili ve güleryüzlüler..Yazın gitmeniz daha güzel olacaktır. Kışında sigara kullanıyorsanız eğer dışarı da ısıtıcılar var ama bana sorarsanız buranın yaz'ı ayrı güzel benden tavsiye. Ayrıca ekleme yapıyım ben sıcak çikolatasını çok beğendim giderseniz denemenizi tavsiye ederim :)

Fiyatlar Boğaz manzarasına göre gayet normal bana sorarsanız. Ben kışın gittiğimde sıcak çikolata için 6.75 ödemiştim şimdi fiyatları değişmiş olabilir. Fakat bu manzaraya değer..

Geçen Kartlar : Yemek kartları haricinde kredi kartı banka kartı v.s. geçerlidir.

3 ) Komşu Fırın



Komşu Fırın uzun yıllardır hayatımızda diyebilirim.. Bazen sabah bir poğaçasıyla veya bir simidiyle güne başlarız.. Bazense çeşit çeşit ekmekleriyle kahvaltı masamızda veya akşam yemeği soframızda olur..Ben Komşu Fırın'ın en çok simidini ve kurabiyelerini seviyorum..Kesinlikle simidin tadına bakmalısınız çok lezzetli , bir keresinde arkadaşlarımızla Çengelköy'e gittik. Çınaraltına gidecektik ben kişi başı birer tane simit almıştım. Neyse simit, yanında peynir domates falan yedik. Simitler bitti hepimiz" birer tane daha olsa yerdik "dedik.. O kadar tadı damağımızda kaldı diyebilirim..
Ayrıca kestaneli seviyorsanız kestaneli kurabiyesi (yukarıdaki fotoğrafta da var) ve her ne kadar onu fotoğraflayamasam da çikolatalı cookie'lerine hayranım :) Her gün olsa her gün yerim size de tavsiye ederim..

Fiyatlar : Bilindik bir marka olduğundan fiyatları tabii ki diğer pastanelere göre biraz daha pahalı.1 TL'ye diğer firmalardan aldığınız şeyleri burada 1.5'a bulabilirsiniz.

Geçen Kartlar : Yemek kartları ,kredi kartı ,banka kartı v.s. geçerlidir.

4 ) Kemal Usta Waffles


Kemal Usta Waffles , ilk olarak adını Kadıköy'de duyurmuştur. Ben açıkcası ilk Kadıköy'de yemiştim. Çok kalabalık oluyordu ne yalan söyleyeyim ve burada ki waffle tadını da başka hiçbir yerde bulamamıştım..Neyse aradan uzun zaman geçti bir baktım ki Çengelköy' e de şube açmışlar :) Daha yeni bir mekan kış'ın açıldı. Ama o zamandan beri trend oldu. Muhakkak her gittiğimde birileri oturuyor oluyor.Şimdi yaz ayında olduğumuz için daha bi yoğunlaştı diyebilirim Neredeyse her masa dolu oluyor.. İç dizaynı'da çok hoş. Zaten kapısından geçtiğiniz her an içeri bakıyorsunuz ve dayanamayıp içeri dalıp waffle siparişi veriyorsunuz :)

Çengelköy merkezinde ki ışıkları geçiyorsunuz hemen komşu fırın'ın yanında :) Çengelköydeyseniz ve Waffle seviyorsanız muhakkak Kemal Usta Waffle'da yiyin derim.

Fiyatlar : İşte bu konuda size net birşey söyleyemeyeceğim :) Nedeni ise Annem'i tanıdıkları için ben normal fiyatından daha uygun yedim ama hatırladığım kadarıyla 13 TL . Yine de sizi yanıltmak istemiyorum :)

5 ) Bu&Bu Dondurma



                                                  Fotoğraf kaynağı : Bu&Bu dondurma facebook
   
Çengelköy'e gelipte Bu&Bu Dondurmacısından dondurma yemediyseniz çok şey kaybetmişsiniz demektir.Upuzun yıllardır hizmet veren Bu&Bu 'nun dondurmaları fevkaledenin fevkinde. Size şunun tadı güzel bunun tadı güzel diyemem.Ben kakao karamel ve vanilya yediğim için diğerlerinin tadını bilmiyorum ama etrafımda yiyipte tadını beğenmeyen bir kişi daha görmedim..

Çengelköy Işıkların hemen çarprazında kalan Bu&Bu dondurmacası yazın özellikle de iftardan sonra upuzun kuyruklar oluşturuyor diyebilirim. Hani Pide kuyruğu gibi dondurma kuyruğu bekliyoruz. Bu sene mekan yenilenmiş daha gitmek kısmet olmadı.. Keşke oturabilecek alanı çok olsaydı ya dondurmayı alıpta , yürümeyi pek seven biri değilim.Ama bazen yürümeye mecbur kalabiliyorsun..
Bu arada eğerki benim gibi kakao,karamel ve vanilya seviyorsanız tadı harika diyebilirim :)

Fiyatlar  : Top başına fiyatı ne kadardı hatırlamıyorum. Ama en yakın zamanda Çengelköy'e gidip
fiyatına bakacağım :)

Saygılar...


Bugün ki yazımı iftar saatinden biraz daha erken paylaşmış oldum. Normalde biliyorsunuz yemekle ilgili yazdığım postları ya iftara çok az kala yada iftardan sonra paylaşıyorum..Nişanlıcığımla iftar yemeğine gidiyoruz bu yüzden beni mazur görün :)

7 yorum:

  1. güzel yazı çengelköyde kiralık daire arıyorum bu arada oraya taşınmak istiyorum haberin olursa 2 artı 1 temiz en son 750 800 civarı en son fiyatlı daire arıyorum bu arada sen bunu yazmışken sana bi danışayım dedim ....mekanlar süper taşınırsam giderim beykozda sıkıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ben bi bakınayım bazı yerlerinde 1000 tl den aşağı olmuyor kiralar ama bazı yerlerinde 800 e de var aklımda bulunsun :)

      Sil
  2. güzel öneriler teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim umarım faydam olmuştur :)
      Sevgiler..

      Sil
  3. çok güzel öneriler olmuş özellikle biz başka şehirlerden gezmeye gelenler yiyecek güzel bir mekan bilmediğimizden kötü hissedebiliyoruz bunlar fikir verdi iyi oldu teşekkürler =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende farklı bir şehire gideceğim zaman araştırma yaparım nerde ne yenir , ne içilir , nereler gezilir diye. Çok faydasını görüyorum :) Umarım size de bir faydam olmuştur.
      Sevgiler..

      Sil

Share