2 Nisan 2014 Çarşamba

Filizler Köftecisi ve Seçim Günü

               3o Mart Ülkemizin geleceğini belirlemek için önemli bir gündü."Ülke benim oyumla mı kurtarılacak" diye düşünmemeniz gerekiyor " Bir oy Bir oydur " mantığı gelişmesi gerekiyor. Sonuçta seçme ve seçilme hakkına sahibiz bu bizim yapmamız gereken bir görev.
               Sabah uyandığımda saat 10.50 ' di. Allah Allah ne kadar çok uyumuşum ben böyle diye düşündüm. Salona gittiğimde bizimkilerin de daha yeni uyandığını fark ettim ve tam arkamda ki duvar saatine baktım ki saat daha 09.50 . Akıllı telefonlarımız sağolsun 1 saat ileri almış  :) Aslında iyi de oldu en azından pazartesi günü daha az uyumuş olmayacaktık.
                Annemlerle değişiklik olsun dedik ve oy kullanmadan önce Üsküdar Filizler Köftecisi 'nde kahvaltı yapalım istedik. Biz oy kullanmak için Acıbadem Çamlıca Kız Lisesine gidecektik. Üsküdardan da rahat bir ulaşım olacaktı.Daha önceden Sevgili arkadaşım Nuray gitmişti fiyatlarda az biraz aklımdaydı ama yinede internetten baktım. 3 çeşit kahvaltı menüsü vardı ; Üsküdar Kahvaltı - 17.90 TL, İstanbul Kahvaltı 23.50 TL, Osmanlı Kahvaltı 29.50 TL. Fiyatlara baktıktan sonra hazırlanıp çıktık. İstanbulda da mis gibi bir hava vardı. Daha doğrusu güneş var ama esiyordu. Pırıl Pırıl Boğaz' a baktım.Bir an " Ah aşkım keşke sende burda olsaydın " dedim.
                 Üsküdar'a giden otobüse bindik ve Çengelköyden inip Beylerleyi , Kuzguncuk istikametinde ilerledik.. Sahil yolundan gittiğimiz için bu yolu seviyorum..Denize nazır yalılara baktıkça insan hayaller kuruyor.        



İstanbul'un incisi Boğaziçi Köprüsü (1.köprü olarakta geçer)Köprünün ayaklarından biri Avrupa Yakasında / Ortaköyde diğer ayağı ise Anadolu Yakasında/Beylerbeyindedir.


Üsküdar /Merkez



Bir an denize giresim geldi :) Yaz geliyor neyse ki..Üsküdar Merkezden Harem istikametine doğru yürümeye başladık.Sağ da Üsküdar'ın çok eskilerinden Katibim  Restaurant karşılıyor bizi ..Ve aklıma bir şarkı geliyor " Üsküdara gider iken aldı da bir Yağmur ,katibimin setresi uzun eteği çamur , katip uykudan uyanmış gözleri mahmur" :) En çok Üsküdar'ın bu tarafını seviyorum Salacak.. Deniz manzaralı evleri o kadar güzel ki ve o kadar bakımlı ki insan böyle bir yerde oturmakta istemiyor değil hani :) Her ne kadar evimiz Boğaz'ı görüyor olsa da denize bu denli yakın olmayı çok isterdim tek kötü yanı deniz kenarı olduğundan çok esmesi.. Katibim Restaurant'ın hemen yanında Üsküdar Evlendirme Dairesi var. Allahın izniyle bende Üsküdar Evlendirme Dairesinde Kır düğünü yapmak istiyorum :) Kısmet. Aklıma Sevgilim geldi. Dj'lik yapıyor sevgilim Üsküdar Evlendirme Dairesinde..



Biraz daha ilerledik ve solda o mutheşem Kız Kulesi çıktı karşımıza.8-9 yıl önce Kız Kulesinin içini gezme fırsatı bulmuştum hayran kalmıştım.. Kız Kulesinin bir çok rivayeti var ama beni en çok etkileyen ;Bizans imparatorunun bir kızı olur. İmparator buna çok sevinir ve kızının doğum gününü, ülkesinde bayram ilan eder.Her yıl, prensesin doğum günü bayramı görkemli bir şekilde kutlanır. İmparator, bilginlerinden, kızının tahta hazırlanması için eğitilmesini ister. Fakat bilginlerin en yaşlısı, imparatora, kızının on sekiz yaşına basmadan bir yılan tarafından sokularak öleceğini kehanet eder. Bunun üzerine imparator, denizin ortasındaki küçük bir adacık üzerinde yer alan kuleyi onararak kızını buraya yerleştirir.Böylece yıllar geçer. İmparatorun kızı on sekizine basmak üzeredir. Ancak, kaderin kaçınılmazlığını kanıtlarcasına, kuleye gönderilen üzüm sepetinden çıkan bir yılan, prensesin tenine süzülerek zehrini boşaltır. gömülürse, yılanlara yem olacağını düşünerek, prensesin cansız bedenini mumyalatıp pirinç bir tabuta koydurur. Tabutun da Ayasofya’nın yüksek duvarlarından birinin üstüne yerleştirilmesini emreder. Böylece, kızının hiç değilse ölüsünün yılanlardan korunacağını düşünür.Bugün, bu tabutun üstünde iki delik vardır. Yılanın, prensesi, ölümünden sonra da rahat bırakmadığı anlatılır.




Kız kulesinin tam karşısındaydı Filizler Köftecisi.Dışarısı çok estiği için içerde oturmak istedik.


                           İçeriside bir hayli sıcaktı :) Fiyat menüsüne bakıyorduk ki anaa ! ben mi yanlış görüyorum. İnternetten baktığımız fiyatların üzerine 3 TL daha eklenmiş. Bir an için hepimiz birbirimize baktık ben de içimden " Allah Allah acaba internette ki fiyatlarda mı bir yanlışlık var ama öyle olsa Nuraylar neden aynı fiyatla kahvaltı yapsın ki " dedim.Hemen Garsonu çağırdık " Efendim fiyatlarımız bugün sabah itibariyle değişti" dedi. Annemse (zaten dayanamaz) " O zaman internet sayfasını bir süreliğine kapatacaktınız güncelleyecektiniz " dedi. Şef geldi (Sanırım Şefti) " Haklısınız efendim kusura bakmayın bugün değiştiği için fiyatlar güncelleme imkanı olmadı " dedi. Annem bir an için kalkalım dese de ben " Anne,o kadar yol yürüyüp geldik , Acıbademe gitmemiz üzerine kahvaltı yapmamız yine uzun sürecek boşver 3 TL fark var alt tarafı arada " dedim. Annem " Fiyatın yüksekliği önemli değil insanlar ona göre bakıpta geliyorlar burada haksızlık söz konusu " dedi. O sırada yine üst düzey biri geldi " Siz siparişlerinizi verin biz kasada fiyatı düşüreceğiz. Afiyet olsun " dediler :)

                                         
                                             

Siparişler verildi. İstanbul tabağını tercih ettik. Osmanlı tabağında (bir üst menü tabağı) tahin pekmez birde kaymak vardı. Üsküdar tabağı (bir alt menü tabağı) sadece haşlanmış yumurta vardı. İstanbul tabağında yukarıda da görüldüğü gibi ; Domates, salatalık , siyah ve yeşil zeytin , reçel, bal , tereyağ , beyaz peynir , taze kaşar , dil peyniri , çeçil peyniri, tulum peyniri , örgü peynir , tavuk jambon ,dana jambon , salam , pastırma , omlet veya menemen ,nutella ve termosta çayımız vardı . Artık yaz sezonu geliyor ee manzarada görüldüğü gibi 10 numara 5 yıldız olduğu için fiyatları yükseltmişler. Ama memnun kaldım. Açıkcası hızlı servisleri vardı.Kahvaltısı ise lezzetliydi hem müşteri memnuniyeti sağlamak adına da gerçektende fiyatı düşürdüler. Doğruya doğru bir nevi haksızlık olacaktı yoksa fiyat önemli değildi. En başta o fiyatı görüp gelseydik amenna diyeceğimiz yokta , fiyatı evden farklı görüp oraya gittiğimizde daha farklı görmek gerçekten çok ayrı bir durum.. Yinede seviyorum burayı ama yolunuz düşerse muhakkak ; Filizler Köftesinden yiyin derim :) Buranın adı üstünde köftesi meşhurdur. Gerçekten aşırı derecede lezzetli bir köftesi var.. 




                   Bir güzel karınlar doydu şimdi oy kullanma vaktiydi.. Üsküdardan Acıbadem otobüsüne (6 Numaraya) bindik tam da Çamlıca Kız Anadolu Lisesinin önünde indik





                                                     

                 Bu okulun en güzel özelliği ise Rıfat Ilgaz'ın romanından uyarlanmış Hababam Sınıfının yukarıda ki  Köşkte çekilmiş olması :) Ben okulun bahçesini ve içini beğendim ama tabi Hababam Sınıfının çekildiği Köşk tadilattaydı aslında içeri gidip gezmek isterdim ama tadilatta olduğu için maalesef elim boş döndü =(


                 Oylar kullanıldı eve dönüş yapıldı. Boğaz'a karşı Türk Kahvesi içildi..

                 Allah'ım Ülkem için hayırlısını versin demekten başka söylenecek bir söz yoktu.
                 Vicdanım rahat , kendi özgür irademle oy kullanma hakkına sahiptim ve bunu yaptım.
                                                           
Saygılar....
Şafak : 69

2 yorum:

  1. Merhaba Yağmur Hanım, bayıldım resimlere. Acaba makinanızın markası nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle teşekkürler beğenmenize sevindim :)
      Fotoğraf makinasının markası Canon 1000 D biraz eski model ama ben çok memnunum..

      Sil

Share